school als PLG

Onderzoek naar de Ontwikkeling van de School als Professionele Leergemeenschap

Kohnstamm Instituut

ICLON

Eindrapport

Sligte, H.W., Admiraal, W.F., Schenke, W., Emmelot, Y.E., & Jong, L.A.H. de (2018)
De school als PLG. Ontwikkeling van scholen voor voortgezet onderwijs als professionele leergemeenschappen.
Onderzoeksrapport.

Sligte, H.W., Admiraal, W.F., Schenke, W., Emmelot, Y.E., & Jong, L.A.H. de (2018)
De school als PLG. Ontwikkeling van scholen voor voortgezet onderwijs als professionele leergemeenschappen.
Bijlagen bij het Onderzoeksrapport.

Rapport over de scan School als PLG

Schenke, W., Sligte, H.W., Admiraal, W., Buisman, M., Emmelot, Y.W., Meirink, J., Smit, B., (2015)
Scan School als Professionele Leergemeenschap

Powerpoint presentaties PLG-symposium 5 april 2018

Ontwikkeling van scholen voor voortgezet onderwijs als professionele leergemeenschappen
keynote presentatie - Henk Sligte

Condities voor samen leren en samen werken in school
keynote presentatie - Wilfried Admiraal

Parallelsessie over (toekomstig) onderzoek naar de school als PLG
deelsessie - Loes de Jong, Monika Louws

Professionele leergemeenschappen in het vo
deelsessie - Sander Galjaard

Leidinggeven aan de school als PLG
deelsessie - Wouter Schenke

Poster 'De School als PLG' op Kennisfestival OCW

Op het jaarlijkse Kennisfestival van het Ministerie van OCW 2019 lichtten Loes de Jong (promovenda ICLON-Universiteit Leiden) en Henk Sligte (voormalig senior onderzoeker Kohnstamm Instituut) aan de hand van een poster het onderzoek naar de School als Professionele Leergemeenschap toe.

VO-raad: Project ‘Professionele leergemeenschappen’: wat heeft het de scholen opgeleverd?

Themapagina Lerende leraren en PLG